Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 21. april 2016

Vårtegn: Første plenklipp

Det er så stas med denne årstiden. For det er så mye som skjer for første gang i år. Som for eksempel plenklipping.

Jeg har ofte brukt gressklipperen til å slå fjorårets gress, for det er umulig å rake hele denne hagen. Fordi jeg har bioklipper blir det gamle og tørre så finmalt alt det bare kan ligge. I år er ikke det gamle gresset så langt fordi jeg fikk jeg klipt plenen ganske sent på høsten. Det nye gresset derimot har vokst som gress faktisk.








Forsythia har begynt å blomstre i sørveggen av bryggerhuset, og der er den første tulipanen nesten sprunget ut.
  

På rabarbraen har det kommet ganske store blader og nesten 20 cm lange stilker. Luking i kjøkkenhagen står for øvrig nesten øverst på lista for helgens hagearbeid.


Bare på noen få dager er det blitt mye grønnere, og det anes et lite grønnskjær både på Bjørk og Kornell.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar