Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 22. januar 2016

Resirkulering

Allerede tidlig i november begynte jeg å tenke på hvordan bordet sist lørdag skulle dekkes. Jeg hadde fått fargene rødt, oransje og gult fra jubilanten. Det er ikke farger jeg vanligvis bruker så ingenting av det som er lagret i kjelleren ville passe. Den dagen jeg tømte kjøleskapet for alt utgått på dato kom ideen - kunne alle disse glassene i ulik form brukes? Etter en fest på låven hadde jeg papirlykter i fargene hvitt, oransje og rosa. Hva om jeg hang disse i taket og brukte de samme fargene til spraymaling til glassene?
Som tenkt på gjort. Sprayingen foregikk inni pappkasser i kjelleren. Alle glassene fikk litt papirbånd i samme farge for dekke kanten øverst. Tre til fire glass ble plassert i "hjørnet" mellom to og to kuverter. Det betyr at jeg brukte drøyt 40 glass til dette bordet. heldig vis bidro kolleger som også ryddet kjøleskapet før jul med mye mer enn jeg hadde selv..

Blomstene kunne være i gult, oransje og rødt, og jeg så helt klart for meg Gerbera. Men det er feil årstid for det nå. Så roser i de samme fargene ble valgt.

Heldigvis har jeg plass til å sette alle glassene i kjelleren. Ikke usannsynlig at det kan bli gjenbruk.

Og med rødt på høye lys og på den største servietter ble de så mye farger som ønsket var.


8 kommentarer :

  1. Det ble fargerikt og stilig. Morsomt med gjenbruk. Det gir ofte det lille ekstra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette var et mye mer fargerikt bord enn jeg vanligvis dekker, derfor var det veldig stas.

      Slett
  2. Imposerende hvor mye jobb og omtanke du legger i selskapene dine...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har sannsynligvis lengtet hele livet etter å kunne bruke tid på bordet i god tid før jeg skulle begynne på maten, derfor koser jeg meg veldig med det.

      Slett
  3. Det ble kjempefint! Fine farger! Likte også veldig godt vinglassene Hederlig du har fra Ikea. Kjempefine, har ikke sett den formen før!

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg er veldig fornøyd med vinglassene. Særlig det at folk tror de er kjempedyre.

      Slett
  4. Svar
    1. Takk. Særlig fordi at det er så annerledes enn jeg noen før hadde dekket.

      Slett