Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 10. januar 2016

Fra vegg til vegg

Jula er stort sett pakket ned og bordet er stort sett dekket. Det mangler fortsatt servietter og blomster, men jeg har en klar formening om hva jeg skal kjøpe. Jeg måtte tenne lys i noen av glassene for å sjekke om det ble slik jeg hadde tenkt.  Enda et element ligger klar på gulvet for opphenging i taket.


























Denne gangen er langbordet forlenget med 130 centimeter. Det betyr at bordet går fra vegg til vegg. Det innebærer litt ekstra planlegging når det gjelder servering av mat og skjenking av drikke, men vi har gjort det før og det går helt greit. 28 til bords er veldig stas.

2 kommentarer :

  1. Heldige deg som kan dekke til så mange og så delikat som det blir når du har likt servise også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har akkurat 28 like dekketallerkener. Hadde ikke behov for så mange da jeg kjøpte dem i 2003 på billigbutikken BIG, men tenkte jeg ville angre hvis jeg ikke gjorde det. Året etter gikk butikkjeden konkurs.

      Det er luksus å kunne dekke til så mange, og kunne gjøre det mange dager før.

      Slett