Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 23. november 2015

Vaske filleryer

Å legge rene filleryer på en rent kjøkkengulv er et av mine arbeidskrav denne uka, derfor var planen at vaskemaskinen skulle gått for fullt i kveld. Jeg kom veldig sent hjem fra jobb, så jeg rakk bare en. Deilig for alt som er gjort, tross alt.

Å rydde i frysere står fortsatt på lista. Kjempefrossen og med sår hals var det en svært lite fristende oppgave.

Derimot fikk jeg skrudd sammen en av årets julegaver.



2 kommentarer :

  1. Filleryer er i tillegg til å være fine, veldig greie på den måten at man faktisk kan vakse dem sjøl i vaskemaskinen. Har omtrent samme ting på mi liste, men med litt annen frist. (",)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bitter erfaring tilsier at jeg ikke rekker det senere.

      Slett