Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 19. november 2015

Også viktig

Jeg har ikke helt klart å legge bort alle permene med slektsopplysninger enda. Jeg pleier vanligvis å rydde bort alt på denne tiden av året for å kunne konsentrere meg om alle juleforberedelsene. I år er det noen navn jeg må ha på plass først, og det er en spennende historie jeg har fått høre. Det inkluderer norsk jordmorhistorie rundt 1900 og muligens et av Fritjof Nansens barn. Og selvfølgelig masse slektninger.

Så det blir meg og tekoppen litt inn i denne natten.

Kan jeg krysse noe av listen? En julegave faktisk og noe viktig til juleverkstedet mitt.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar