Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 26. november 2015

Innkjøp




Det tok mange år før jeg innså at de kveldene som er avsatt til innkjøp så er det bare det som gjelder. Derfor er det nå mye mer avslappende å gå i butikkene når jeg ikke samtidig tenker på alt jeg skal gjøre når jeg kommer hjem. I dag var hovedfokus å få sikret meg materialer i årets juleverksted. jeg må med skam melde at de selvplukka furukonglene dessverre ikke var bra nok, så Nille ble redningen. Gullbånd, piperensere og lim til limpistolen fra Panduro. Vliselin fra ei venninne og hasselnøtter fra kjøkkenskuffen. Det brune skinnende stoffet er egentlig en løper kjøpt på Europris for mange år siden. Så får vi se hva resultatet blir i år.


På dagens liste sto også støvsugerposer og servietter. Jeg fant store, tykke gullservietter på Karjolen. Det tror jeg kommer til å passe bra på bordet. Som med så mye annet - jeg har gått tom for støvsugerposer midt i en hektisk innspurt. Så det sikrer jeg meg ganske tidlig.
Det ble ingen julegavekjøp på dagens runde, men flere gaver er allerede innkjøpt og klar til innpakking.

Når det gjelder årets julegaver til gullungene så har nok gullgutten ikke direkte ønsket seg lekekjøkken, men jeg tror det vil bli veldig stas. I gaven fra oldeforeldrene er det kjeler og redskaper. IKEA definitivt billigst, og det virker veldig solid. Artig effekt med batteri i komfyren som gir lys i plata når den er "slått" på.




Tipi
Så kan det se ut som om vi gjør veldig forskjell, når gulljenta får tipi (fra Lykkebarn). Vi enige om at det viktigste er noe ungene trenger eller ønsker seg, og ikke hva det har kostet. Jeg vil nok passe på gjennom årene at det jevner seg ut, men akkurat i år er tipien også gave til 1 års dagen rett etter jul. Senere vil jeg selvsagt ikke kombinere disse gavene.

Jeg gleder meg veldig til å besøke henne når denne er tatt i bruk.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar