Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 22. mai 2015

Dominoeffekt

Det har vært pinlig at andre enn meg har gått ned i kjelleren i det siste. Gulvet har i veldig stor grad vært brukt til oppbevaringsplass, og det har sett helt kaotisk ut.

Heldigvis var det et par ledige vegger og på låven hadde vi stående noen ubrukte hyller, så etter noen timers innsats er jeg fornøyd.

Dominoeffekten? På grunn av de nye hyllene måtte jeg ommøblere i mange av de gamle hyllene også. Dessuten var det litt for lite hylleplater så det ble en tur til IKEA også.

Og fra å mislike kjelleren har jeg i dag tatt flere turer ned bare for å beundre verket. Jeg lar bildene tale for seg selv.
 

  
  



Ja, vi har god plass. Ja, vi har mange saker. Men "alle" synes det er greit å komme hit og låne fra hyllene. Og nå er det mye lettere å finne det man har bruk for.

1 kommentar :

  1. Så fantastisk!! Det var oversiktlig det.
    Fin pinsehelg.

    SvarSlett