Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 8. april 2015

Vårtegn: småsko

Det har vært småsko en stund allerede sånn ut i bilen og raskt på butikken, og jeg har brukt joggesko, men første dag på jobb er alltid en milepæl. Da er liksom vinteren definitivt over. 

I hagen så overlevde Magnoliaknoppene snøfallet og noen veldig kalde netter. jeg må en tur bort til treet hver dag for å følge med. Forsythia blomstrer  for fullt, og jeg skulle ønske at blomstringen hadde vart litt lengre.

Snøfallet for to uker siden ga veldig nødvendig tilførsel av vann til bedene, og det er bra her hvor vi har begrenset vannmengde. Vi har satt ut hagemøbler på tunet, og med en gang virker alt mer sommerlig.



  

                                 

Status mot tunet er at rosebedet er ryddet. Det samme er bedet i sørveggen. Begge steder skal det gjødsles og bedet i sørveggen er utvidet og trenger flere planter. 
 Vårens arbeidsliste ute blir oppdatert med bilder etterhvert som jeg klargjør bedene.

4 kommentarer :

  1. Åja..er det ikke herlig følelse...når en skifter til vårsko!
    Så flink du er som har en arbeidsliste...jeg bare gjør ting som det faller seg...:)
    Fine bilder fra hage og tun:)

    SvarSlett
  2. Så vårlig og fint du har det nu, deilig og gå med småsko igjen, her er det regn og storm :)

    Ha en fin kveld.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. yey! Gratulerer med magnoliaknopper :)

    Og gratulerer med hedelig plassering i x-faktor. Vinneren er nå kåret og offentliggjort, det ble altså ikke deg, men jeg håper du synes det var artig å være med lell ;)

    Ha en smashing helg! Klem Anne :)

    SvarSlett
  4. Herlige bevis på at våren er her! Hurra! :)

    SvarSlett