Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 8. februar 2015

Alt klart


Da gullgutten ble født for snart to år siden tenkte jeg ikke at vi hadde behov for noe stellebord, og hvor skulle vi i så fall ha satt det. Jeg har angret mange ganger på den beslutningen. Det er ikke en god arbeidsstilling for en mormor å stelle på gulvet, ikke for noen andre heller faktisk.

Hvorfor ikke på bordet eller et annet sted? Erfaring tilsier at vann kan være helt nødvendig. 

Da jeg fant ut at stellebordet Sniglar fra IKEA akkurat passet inn mellom dusjen og veggen, og dessuten kostet nesten ingen ting, så ble det handel.

Nå står det klart og venter på besøk av farmors helt ferske gulljente. 


















Jeg hadde ikke sett at bordet kun var i bøk, så jeg fikk en liten malejobb før montering. Jeg tror det ville vært vanskelig å male dette bordet etter at det var satt sammen.



2 kommentarer :

  1. Så koselig at du legger til rette for stell av barnebarn=) Det gjorde min mamma også. Heldig er de barna som har snille og gode besteforeldre=) Håper du har hatt en fin morsdag=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Så velkommen de vil føle seg når alt er
    lagt tilrette for at det skal bli lett og godt å være
    foreldre og barn på besøk hos dere.
    Ja det var sikkert lurt å male før montering.
    Kos deg når du får besøk av den herlige karen.
    Ha ei flott uke :)

    SvarSlett