Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 12. november 2014

På tide å tenke på julegaver

Vi har ikke så mange på julegavelista vår, likevel er det greit å komme i gang. Det er faktisk noen uker siden jeg sendte epost til ungene (ja de er voksne) om hva som sto på ønskelista til jul i år.  Jeg vil gjerne at gavene under treet både er ønsket og litt overraskelse.
 
Så om du ikke allerede har planene klare - så er det i dag du starter. Lag en liste med navn på dem som skal få gaver og skriv ned de gaveideene du har selv. Ta en telefon - send en SMS, og det må være kort frist på å sende inn årets ønsker.
Det kan vel hende at gavehaugen blir litt i største laget. Må alle tanter kjøpe hver sine gaver, eller kan de heller gå sammen om en felles gave. Kanskje noe som står høyere på ønskelista?

Kanskje er det ikke ting som står på ønskelista. Jeg ønsker meg en arbeidshelg til våren. Åtte ekstra hender i to hele dager monner mye. En tur, en middag, snømåking, barnepass, en konsert - det er mye gøy og hyggelig man kan gi bort.

Men hvor kommer egentlig skikken med å gi gaver fra?  Det kan du lese mer om her.

Da har mine juleforberedelser startet. Den kraftige forkjølelsen den siste tiden må ta skylda for at jeg faktisk er en dag på etterskudd.

1 kommentar :

  1. Æ e også startet med juleforbredelsene , har kjøpt inn mestparten av julegavene og glær mæ bare til advent og jul :)

    Ha en fin dag videre, Åshild.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett