Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 9. november 2014

Ikke interessert

Hovedgrunnen til å samle mine oppskrifter på en nettside var å ha dem enkelt tilgjengelig for meg selv. Jeg kan dessuten henvise venner og bekjente til siden om de lurer på noe. Jeg har ikke reklame så det spiller ingen rolle for meg om det kommer 1 eller 100 om dagen.

Den første gangen jeg ble kontaktet av Alle oppskrifter var det faktisk litt smigrende, men jeg er av dem som sjekker litt før jeg handler og jeg synes det var rart at det ikke fantes noen epostadresse til denne Elin som kontaktet meg.

Jeg oppdaget allerede i fjor sommer at måten Alle oppskrifter er bygd opp på ikke er noen fordel for alle "medlemsbloggene", mens de som står bak tjener penger gjennom all reklamen.

Da jeg nå fikk ikke bare en prikk lik invitasjon, men faktisk to - så er det spam:

Hei! Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den. Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett. Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder. For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste! Ha en fin dag! Vennlig hilsen, Elin Alleoppskrifter.no av Lapskaus/a>
 
Sjekket jeg på nytt og fant dette: http://www.webforumet.no/nytte/alleoppskrifter-utnytter-matbloggere-les-hvordan/    Så jeg er ikke interessert

2 kommentarer :

  1. Jeg har fått samme kommentaren et par ganger. Føler vel ikke at jeg har så mange oppskrifter å komme med...

    SvarSlett
  2. Jeg har faktisk også blitt kontaktet på det viset. Jeg som nesten ikke har noen oppskrifter! Men heldigvis gadd jeg ikke gjøre noe med den saken. :)

    SvarSlett