Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 6. november 2014

Borte

Jeg regnet vel med at jeg etterhvert kom til å presentere noen fra barnemunn, men jeg hadde nok ikke trodd at den første skulle komme da gullgutten så vidt har rundet 1 1/2 år. Ordforrådet hans er selvsagt svært begrenset, men han gjør seg veldig godt forstått likevel.

Hans yndlingsplass helt fra han begynte å reise seg har vært det ene vinduet i stua, og det er ikke lite som stadig skjer utenfor. En hund, masse biler, noen barn på sykkel og for ikke å snakke om gravemaskiner. I så måte har huset deres en helt ideell plassering, det er mye graving som skjer i nærheten.  Han hører vanligvis gravemaskinene så tidlig at han rekker å komme seg på plass og virkelig fryde seg.

Derfor ble han svært sjokkert da han en kveld så ut av vinduet og konstaterte: BORTE. Og hver kveld siden når mørket virkelig har satt seg peker han mot vinduene og sier; borte. Og det er klart - sommerlyset og sommerfargene er borte. Helt borte. Så han har jo faktisk rett.


2 kommentarer :

  1. He he! De er opptatte av gravemaskiner, disse små.

    SvarSlett
  2. De er så herlige disse skjønne små! Fantastisk å få være bestemor og følge dem i utviklingen :) Skikkelig guttegutt dette, skjønner jeg :)

    SvarSlett