Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 9. august 2014

En deilig middag

Tidligere i sommer dro vi til Oslo for å spise middag. Vi er ikke lei oss for at førstevalget hadde tatt sommerferie, for andrevalget var helt supert.

Det er bare et sted som har denne utsikten - Egebergrestauranten.

Der kan man velge både à la carte og fra en meny satt sammen med 2-6 retter. Vi valgte en 5 retters meny.
Den kombinerte vi med en vinpakke, og fikk passe mye vin til hver rett.








Disse bildene jeg tok med telefonen yter maten ikke rettferdighet. Det så flott ut og smakte enda bedre. Når jeg får sånn mat satt foran meg så innser jeg at jeg har mye å lære når det gjelder å anrette maten på tallerken.

Til den sylta laksen fikk vi Roblin Sancerre, Sav. Blanc fra Frankrike. Til Hummersummen fikk vi Eberbach Riesling fra Tyskland. Til breiflabben drakk vi Chenin Blanch fra Sør Afrika, til fileten fikk vi en Pinot Noir fra Frankrike og til kokoskaken fikk vi en italiensk Birbet.

    

 
 
 
Vi har allerede snakket om å dra tilbake. 
 
 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar