Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 25. mars 2014

På flyttefot

Jeg klarte ikke å se for meg hvor store noen av buskene jeg plantet i 2008/2009 ville bli, og derfor heller ikke hvor tett de ville komme granhekken. Derfor må tre ganske store busker på flyttefot denne våren. 

  






Kan Hansa bli en god nabo til Flammentanz på sørveggen? Eller er den ene for rosa og den andre for rød?

3 kommentarer :

  1. Rødt og rosa er kanskje en vanskelig kombinasjon (i alle fall på tekstiler), men for min del har jeg vanskelig for å se for meg hvordan det vil bli - kanskje blir det veldig bra! (",)

    SvarSlett
  2. Oj ja der har du virkelig noe å bite i! I den røde rosen, er det helt klart rosa innslag, i alle fall på bildet du har lagt ut! Blomstrer begge to samtidig? I så fall er det en fin kontrast mellom de to selv om den rosa er lysere rosa enn de rosa innslagene i den røde rosen.
    Vet ikke om jeg egentlig kan råde deg till noe. Men det er du som skal trives med det du beslutter deg for. Lykke till.

    SvarSlett